Rozpuszczalnośc saletry potasowej w t=25C wynosi 40g.Sprawdz korzystając z obliczeń , czy roztwór o t=25C powstały przez rozpuszczenie 51g saletry w 130g wody jest nasycony.Oblicz jego stężenie , podaj wzór i nazwę systematyczną saletry potasowej.

3

Odpowiedzi

2009-12-28T23:07:24+01:00
Rozpuszczalnośc saletry potasowej w t=25C wynosi 40g.Sprawdz korzystając z obliczeń , czy roztwór o t=25C powstały przez rozpuszczenie 51g saletry w 130g wody jest nasycony.Oblicz jego stężenie , podaj wzór i nazwę systematyczną saletry potasowej.


40g substancji---100g H2O-----140g roztworu
x 181 g
x=51,71g

a my mamy 51g saletry więc mamy r-r nienasycony

cp =51g *100% / 181g=28,17%
KNO3 a nazwa azotan V potasu
2009-12-28T23:10:55+01:00
Azotan (V) potasu - (KNO3) czyli tzw. saletra indyjska

25C - 40g KNO3 na 100 g H2O
25C - x g KNO3 na 130 g H2O

40 KNO3 - 100 H2O
x KNO3 - 130 H2O
x = 52 g

Nie będzie to roztwór nasycony

Cp= 51/(130+51) *100%
Cp=5100/181=28,17%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T23:11:25+01:00
Hej,

100g wody-----40g saletry
130g wody-----X
X=52g saletry

roztwór, o którym mowa w zadaniu jest nienasycony, a wzór saletry potasowej to KNO₃


Cp=ms÷mr ×100%
Cp= 51÷(130+51)×100%
Cp=5100÷181=28,17%

powodzenia!!!