Odpowiedzi

2009-12-28T23:19:06+01:00
Tak trudno podstawić do wzoru? ;)

Jak piszesz, E=mgh + mv²/2:

E = 5kg*10m/s²*2000m + 5kg*(80m/s)²/2
E = 100 000J + 5kg*(6400m²/s²)/2
E = 100 000J + 16 000J
E = 116 000J
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T23:22:30+01:00
Zadanie
ok a wiec jesli znasz wzor , to wystarczy posdtawic, bo wzor na energie mechaniczna to wlasnie suma kinetycznej i potencjalnej.

rozpisze Ci to , zeby bylo latwiej

Ep= mgh, wiec m=5kg g=9,81m/s² lub 10m/s² zalezy jak przyjmujecie w szkole a h=2 km , ale musisz wyrazic w metrach zeby bylo w jednakkowych jednostkach wiec h=2000m

a weic Ep= 5*10*200=11000J=110 Kj

czas na Ek= (mv²)/2
wszystko mamy m=2kg a v=80m\s

Ek=(2*6400)/2=6400J = 6.4 Kj


a wiec Em=110+6,4=116.4 Kj (wystarczalo skorzystac z g=9.81 i moze by byl inny wynik) :)
2 5 2
2009-12-28T23:24:23+01:00
M = 5 kg
h = 2 km = 2000 m
v = 80 m/s
g = 10 m/s² (stała, którą przyjmujemy jako daną)
dokładniej to 9,81m/s², ale jeśli ma wyjść to co podajesz, to należy przyjąć 10m/s²

E = Ep + Ek = mgh + ½m*v²

E = 5kg * 10m/s² * 2000m + ½ * 5kg * (80m/s)²
E = 100000J + 2,5kg * 6400m²/s²
E = 100000J + 16000J
E = 116000J
E = 116 kJ
2 3 2