Dokończ podane równanie reakcji chemicznej:

Mg + H2SO4 ---------> ........... + Mg SO4

a) Nazwij powstały produkt reakcji.
b) Określ poniższe cechy otrzymanego produktu:
-stan skupienia
-barwa
-w jaki sposób spala się produkt reakcji
- dlaczego produkt tej reakcji należało zbierac w probówce odwróconej dnem do góry i wypełnionej wodą.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-28T23:47:51+01:00
Dokończ podane równanie reakcji chemicznej:

Mg + H2SO4 ---------> ........... + Mg SO4

a) Nazwij powstały produkt
reakcji.
b) Określ poniższe cechy otrzymanego produktu:
-stan skupienia
-barwa
-w jaki sposób spala się produkt reakcji
- dlaczego produkt tej reakcji należało zbierac w probówce odwróconej dnem do góry i wypełnionej wodą.

Mg + H2SO4 -----> H2 <strzałeczka do góry, bo wodór się ulatnia> + MgSO4
a) powstały produkt reakcji to cząsteczka wodoru
b)
stan skupienia: gazowy
barwa: bezbarwny
Spala się z lekkim pyknięciem <jest to charakterystyczne dla wodoru>
a reakcja : 2H2 + O2 ----> 2H2O
należy go zbierać w probówce odwróconej dnem do góry i wypełnionej wodą, pownieważ z tlenem tworzy mieszaninę piorunującą. Jest on lżejszy od powietrza i nie rozpuszcza sie w wodzie dlatego też w taki sposób się go zbiera
2009-12-28T23:51:12+01:00
Mg + H2SO4 -> H2 + Mg SO4
a) wodór
b)
- gaz w postaci cząsteczek 2-atomowych H2
- bezbarwny
- 2H2 + O2 -> 2H2O
- aby nie wchodził w wybuchową reakcję z tlenem, czyli spalania, lecz zbierał się w probówce