Na łące rosło wysokie drzewo. Kasia i Kinga postanowiły zmierzyc jego wysokośc . Kasia ma 160 cm wzrostu. Zmierzony przez Kingę cień Kasi ma 2,4m.Drzewo rzuca cień długości 13,8 m(pomiaru dokonan w tym samym czasie).Jaka jest wysokośc drzewa?

a) 4,82m
b) 9,64m
c) 9,2m
d) 920dm

3

Odpowiedzi

2009-12-29T02:16:31+01:00
2009-12-29T02:19:19+01:00
H-wysokość drzewa
h/13,8 m = 160 cm /2,4m
h/13,8 m = 1,6 m /2,4m
2,4h=13,8*1,6
2,4h=22,08 /:2,4
h=9,2m -odp.c
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T02:21:30+01:00
1,6m-----2,4m
xm-------13,8m

x= 9,2m
8 3 8