1)
Na głowie człowieka jest około 10 do potęgi 5 włosów .W ciągu roku długośc pojedynczego włosa zwiększa się średnio o 12 cm.Oblicz ,ile łącznie metrów włosów przyrasta w ciągu roku

2)
W skład organizmu człowieka wchodzi przeciętnie 65% wody,20% białek ,10% tłuszczów,1% cukru ,4% soli mineralnych.

Zważ się a następnie oblicz zawartośc podanych składników w organizmie .
Masa mojego ciała wynosi 45 kg w tym:
woda-....kg ,białka-.....kg,tłuszcze-....kg,cukry-.....kg,sole mineralne-....kg


czekammmmmmm....


zadanie 1 z obliczeniami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-29T09:35:49+01:00
1)

10 do potegi 5 * 12cm = 100000 * 12= 1200000cm = 12000m

2)

woda: 29,25 kg
białka: 9 kg
tłuszcze: 4,5 kg
cukry: 0,45 kg
sole mineralne: 1,8 kg
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:31:37+01:00
Zad 1
Ilośc włosów - 10⁵ = 100 000 sztuk
rocznie przyrost wlosów 12 cm
100 000 * 12 cm = 1 200 000 cm = 12 000m
Odp. Rocznie wszystkie włosy przyrastają 12 000m

Zad 2
W skład Twojego organizmu wchodzi:
65% wody * 45kg = 0,65 * 45 = 29,25kg
20% białek * 45 kg = 0,2 * 45kg = 9kg
10% tłuszczów * 45kg = 0,1 * 45kg = 4,5kg
1% cukru * 45kg = 0,01 * 45kg = 0,45kg
4% soli mineralnych * 45kg = 0,04 * 45kg = 1,8kg
4 5 4