Podaj głowny czynnik, który decyduje o wystepowaniu:
a) Pustyni Gobi
b) Pustyni Namib
c) Pustyni Arabskiej
d) Pory suchej na Wyżynie Gujańskiej
e) letnich opadó na Nizinie Chińskiej
f) wysokich temp. powietrza latem w Egipcie
g) cyklonów tropikalnych na Karaibach
h) wilkości i rozkładu opadów w Wielkiej Brytanii
i) zimowych opadów nad Morzem Śródziemnym.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:09:07+01:00
A)Pustyni Gobi-klimat kontynentalny, skrajnie suchy
b) Pustyni Namib- Prąd Benguelski
c) Pustyni Arabskiej- skrajnie suchy klimat zwrotnikowy
d) Pory suchej na Wyżynie Gujańskiej-klimat okołorównikowy
e) letnich opadó na Nizinie Chińskiej-monsun letni
f) wysokich temp. powietrza latem w Egipcie-padanie promieni słonecznych pod kątem 90 stopni na zwrotnik raka
g) cyklonów tropikalnych na Karaibach-silnie nagrzane obszary morskie
h) wilkości i rozkładu opadów w Wielkiej Brytanii-położenie na wyspie
i) zimowych opadów nad Morzem Śródziemnym-klimat śródziemnomorski (łagodna ciepła zima podczas której paruje dużo wody, która schładza się w górnych warstwach atmosfery)




5 5 5
2009-12-29T15:59:34+01:00
Podaj głowny czynnik, który decyduje o wystepowaniu:
a) Pustyni Gobi
b) Pustyni Namib
c) Pustyni Arabskiej
d) Pory suchej na Wyżynie Gujańskiej
e) letnich opadó na Nizinie Chińskiej
f) wysokich temp. powietrza latem w Egipcie
g) cyklonów tropikalnych na Karaibach
h) wilkości i rozkładu opadów w Wielkiej Brytanii
i) zimowych opadów nad Morzem Śródziemnym.

a) Pustynia Gobi - klimat skrajnie suchy, kontynentalny;
b) Pustynia Namib - prąd Bengalski;
c) Pustynia Arabska - klimat zwrotnikowy, skrajnie suchy;
d) Pora sucha na Wyżynie Gujańskiej - klimat okołorównikowy;
e) letnie opady na Nizinie Chińskiej - monsun letni;
f) wysoka temperatura powietrza latem w Egipcie - promienie słoneczne kąt 90° na Zwrotnik Raka;
g) cyklony tropikalne na Karaibach - nagrzane morskie obszary;
h) wielkość i rozkład opadów w Wielkiej Brytanii - położenie na wyspie;
i) zimowe opady nad M. Śródziemnym - klimat śródziemnomorski - ciepła zima.

Pozdrawiam.

3 2 3