DOŚWIADCZENIE !!!!!!!!!

Związki chemiczne wchodzące w skład kości (osseina i sole mineralne) sprawiają że jest ona twarda i jednocześnie elastyczna.Wykonaj doświadczenia , w których sprawdzisz ,jakie właściwości ma :
a)kośc przetrzymana przez około dwie doby w occie ,
b)kośc trzymana przez kilka minut nad płomienie palnika.(może byc w piecu ,lub nad jakimś ogniskiem )

do punktu a) i b) są potrzebne obserwacje i wnioski


czekam................. :)

2

Odpowiedzi

2009-12-29T09:44:13+01:00
Punkt a
Kość po trzymaniu przez dwie doby w occie będzie miękka ponieważ straci sole mineralne

punkt b
Kość trzymana przez kilka minut nas ogniem straci osseinę i nie będzie giętka i elastyczna.

Mam nadzieje że pomogłem bo sam takie doświadczenie robiłem :))
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:18:16+01:00
A). Tkanka kostna zawiera substancje chemiczne wpływające na jej wytrzymałość mechaniczną. Moczenie kości w occie powoduje utratę sztywności, kości stają się miękkie. Kwas octowy usuwa z kości substancje mineralne, główni sole wapnia i fosforu, dzięki którym kośc zachowuje twardośc i sztywnośc.

b). Kość poddana działaniu płomienia traci elastyczność, staje się krucha. Wypalanie czy podgrzewanie kości powoduje usunięcie osseiny, związku organicznego, który nadaje sprężystośc kościom. w efekcie ogrzewania kośc traci sprężystośc.
15 4 15