6. Na walnym zgromadzeniu wszystkich pracowników firmy fiksus doszło do burzliwej klótni. Część pracowników wyszła z sali. Dyrektor zauważył, że jeśli salę opuści jeszcz jedna osoba, to pozostanie tylko jedna trzecia pracowników. Wyszedł więc i nakłonił dwie osoby do powrotu razem z nim na salę obrad. Dzięki temu w dalszej części zebrania brała udział połowa pracowników firmy Fiksus. Ilu ich było?

7. Pan Marcin kupił 4 akcje Bimu i 3 akcje Bomu, a pan Wojtek kupił w ntym samym czasie 3 akcje Bimu i 4 akcje Bomu. Po miesiącu okazało się, że pan marcin zarobił na swoich akcjach 25zł, a pan wojtek 24zł. Jaki zysk w ciągu tego miesiąca przyniosła jedna akcja Bimu a jaki jedna akcja bomu?

2

Odpowiedzi

2009-12-29T11:01:59+01:00
1.
y- wszyscy pracownicy
x - osób na sali

y-x-1=1/3 y
y-x+2=1/2 y

x=11 y=18

2. x - bin
y - bom

4x+3y=25
3x+4y=24

bim = 3
bom = 4

Wystarczy popodstawiać.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:30:21+01:00
Zad 7
x-akcje bimu
y-akcje biomu


4x+3y=24/*3 →4x+12=24
3x+4y=25/*(-4) 4x=24-12
4x=12/:4
12x+9y=72 x=3
-12x-16y=-100
---------------------
-7y=-28/:(-7)
y=4
odp:Akcja biomu przyniosła zysk 4zł a akcja bimu 3zł.



1 1 1