Planeta nowa 2 gim, Antarktyda zadanie 5.
a)1.Stacja-Amundsen-scott,Kraj USA Rejon Antarktydy-Biegun południowy
2.Stacja Wostok, kraj Rosja, rejon Antarktyda wschodnia
3. Macie poże trzecia stacje i dane tak jak powyżej?
b)na której stacji naukowcy nie obserwują zjawiska dnia i nocy polarnej?
na której stacji to zjawisko jest obserwowane najdłużej?
Na której stacji odnotowano najniższą temp. powietrza na Ziemi-(to mam) stacja Rosyjska -89,6 stopni celcjusza

Jak długo trwa noc polarna w stacji amerykańskiej? Podaj datę rozpoczecia i zakończenia tego zjawiska.
Z góry dziękuję za pomoc. Prosze o jak najszybsze odpowiedzi.
Pozdrawiam:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:32:57+01:00
A)
3. Stacja:Arctowski ; Kraj:Polska ; Rejon: Płw. antarktyczny
b)
na której stacji naukowcy nie obserwują zjawiska dnia i nocy polarnej?
-np. na stacji Henryka Arctowskiego

na której stacji to zjawisko jest obserwowane najdłużej?
-Stacja Amundsena-Scotta

Jak długo trwa noc polarna w stacji amerykańskiej? Podaj datę rozpoczecia i zakończenia tego zjawiska?
-od 21.03 do 23.09 i trwa ona pół roku
;))
24 4 24
2009-12-29T18:31:18+01:00
A)3.Henryk Arctowski -nie mam - Półwysep antarktyczny
b)Na stacij Henryka Arctowskiego , ponieważ jest położona poza biegunem południowym
Na Amundsen Scott
6 miesięcy od 21.03 do 23 września
7 4 7