Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T10:37:51+01:00
Wiersz Słowackiego, wbrew tytułowi nie do końca kojarzy się z typowym testamentem. Coś na kształt ostatniej woli pojawia się w zaledwie 3 strofach (wszystkich jest dziesięć). Nawet i w nich brakuje spraw związanych z rozporządzeniem majątkiem.
Znaczna część tekst to informacje na temat biografii i osobowości autora: Z wiersza dowiadujemy się m. in. że Słowacki:
-troszczył się o szlachetnych ludzi
-nie miał dzieci
-był honorowy
-zadufany w sobie
-był biedny

Ja miałam taką notatkę na lekcji, taką dyktował polonista, więc myślę, że Tobie też może odpowiadać. ; )
2009-12-29T16:02:06+01:00
Wiersz opowiada o śmierci człowieka, który służył ojczyźnie. Był dla "niej" dobry. O tym, że przyjaciele będą tęsknić i wspominać. Razem usiądą przy pucharze, lecz go tam nie będzie i będą zapijać pogrzeb. Szczególnie o tym, że na każdego przyjdzie kolej i będzie musiał odejść.