Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T10:55:43+01:00
DeR/{4, -4}

0=(x-4)^/x^-16
0=(x-4)^
0=x^-8x +16

X1=8/2=4
2009-12-29T11:13:08+01:00
Y=(x+4)²/x²-16
w tym przypadku z dziedziny należy wyrzucić liczby, dla których mianownik = 0
x²-16 = 0
(x-4)(x+4) = 0
iloczyn dwóch liczb = 0 gdy jedna z nich jest =0, czyli
x-4 = 0 lub x+4 = 0
x = 4 lub x = - 4
Df = R - {-4, 4}

Miejsca zerowe, to argumenty dla których funkcja przyjmuje wartość zero:
nie możemy rozpatrywac mianownika, bo on nie może być = 0
czyli:
(x+4)² = 0
x+4 = 0
x = -4 , nie należy do Df.

Odp. Funkcja nie ma miejsc zerowych