HISTORIA Polska i świat w XIX wieku (ćwiczenia - gim.)

Pytania do krzyżówki:
1. W 1855 roku założył w Poznaniu dużą fabrykę narzędzi rolniczych. (9 liter)
2. Antypolska organizacja zrzeszająca niemieckich nacjonalistów. (6 liter)
3. Nazwisko nauczyciela, działacza narodowego na Górnym Śląsku. (6 liter)
4. Główne miasto Wielkopolski. (6 liter)
5. Kurator warszawskiego okręgu szkolnego, główny rusyfikator szkolnictwa w Królestwie Polskim. (8 liter)
6. Jeden z galicyjskich konserwatystów, przeciwnik powstań narodowych i spisków (liberum conspiro) (7 liter)
7. Chłop wielkopolski, słynny z wozu cyrkowego, w którym zamieszkał. (8 liter)
8. Imię słynnego poety mazurskiego. (6 liter)
9. Autor elementarza i innych podręczników, występujący pod pseudonimem Kazimierz Promyk. (10 liter)

2

Odpowiedzi

2009-12-29T11:13:02+01:00
CEGIELSKI
HAKATA
MIARKA
POZNAŃ
APUCHTIN
DMOWSKI
DRZYMAŁA
?
PRÓSZYŃSKI
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:13:15+01:00
1. CEGIELSKI
2. HAKATA
3. MIARKA
4. POZNAŃ
5. APUCHTIN
6. POTOCKI
7. DRZYMAŁA
8. JANUSZ
9. PRÓSZYŃSKI
1 5 1