Połacz zdania tak aby powstały zdania złozone podrzednie okolicznikowe celu i przyczyny.Nazwij te zdania
Dedal zdudował labirynt dla Minotaura,
Minos był okrutnym władcą,
Tezeusz postanowił walczyc z potrorem,
Ariadna dała mu nić,
Tezeusz zdołał pokonać potwora
By uniknąć zemsty Minosa,


gdyż składał Minotaurowi ofiary z ludzi.
aby uwolnić lud od prześladowcy.
żeby mógł wydostac sie z labiryntu.
ponieważ zażądał tego Minos,władca Krety.
młodzi uciekli z wyspy pod osłoną nocy.
dzięki temu ,że pomogła mu Ariadna.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:18:55+01:00
Dedal zdudował labirynt dla Minotaura, ponieważ zażądał tego Minos,władca Krety.
przyczyny

Minos był okrutnym władcą, gdyż składał Minotaurowi ofiary z ludzi.
przyczyny

Tezeusz postanowił walczyc z potrorem, aby uwolnić lud od prześladowcy.
przyczyny

Ariadna dała mu nić, żeby mógł wydostac sie z labiryntu.
celu

Tezeusz zdołał pokonać potwora dzięki temu ,że pomogła mu Ariadna.
celu

By uniknąć zemsty Minosa, młodzi uciekli z wyspy pod osłoną nocy.
celu
15 4 15
2009-12-29T11:22:12+01:00
Dedal zbudowal labirynt dla minotaura,gdyz skladal minataurowi ofiary z ludzi.
Minos był okrutnym władcą,ponieważ zażądał tego Minos,władca Krety.
Tezeusz postanowił walczyc z potrorem,żeby mógł wydostac sie z labiryntu.
Ariadna dała mu nić,aby uwolnić lud od prześladowcy.
Tezeusz zdołał pokonać potwora,dzięki temu ,że pomogła mu Ariadna.
By uniknąć zemsty Minosa,młodzi uciekli z wyspy pod osłoną nocy.


Proszęę ; pp

Ale nie jestem pewna czy to taak bd .

Powodzenia . !
7 2 7
2009-12-29T11:31:34+01:00
Dedal zbudował labirynt dla Minotaura(po co?), aby uwolnic lud od przesladowcy.-zd.złoz.podrzednie oklo.celu.

Minos był okrutnym wladcą(dlaczego), gdyz skladal Minotaurowi ofiary z ludzi- zd. złozone podrzednie przyczyny.

Tezeusz postanowil walczyc z potworem(dlaczego?), poniewaz zażadał tego Minos, władca Krety-zd. zlozone podrzednie przyczyny.

Ariadna ofiarowała mu nić(po co?), zeby mogł wydostac się z labiryntu.- zd.zlozone podrzed.okloicznikowe celu.

Tezeusz zdolal pokonac potwora(dlaczego?), dzieki temu,ze pomogla mu Ariadna.-zd.zlozone podzrednie przyczyny.

By uniknac zemsty Minosa9dlaczego?), mlodzi uciekal z wyspy pod osloną nocy.-zdanie zloz. podrzednie przyczyny.
16 4 16