Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T11:23:12+01:00
1.Akcja powieści rozpoczyna się w Hobbitonie.
Trasa podróży wiodła przez:
* gospodę „Pod Zielonym Smokiem” - gdzie doszło do zebrania całej drużyny;
* jaskinię trzech trolli - gdzie zostały znalezione miecze: Glamdring („młot na wroga”) i Orkrist („pogromca goblinów”);
* dolinę Riwendell - gdzie przyjaciele poznali Elronda i odpoczęli w Ostatnim Przyjaznym Domu;
* jaskinie goblinów, a właściwie całe ich państwo we wnętrzu góry - gdzie Gandalfowi udało się zabić Wielkiego Goblina, a Bilbo przypadkowo odnalazł Pierścień i uciekł Gollumowi;
* las - gdzie bohaterów napadły stada wargów (wilków) i oddziały goblinów;
* dom Beorna, pół człowieka, pół niedźwiedzia - gdzie wszyscy odpoczęli przed czekającą ich przeprawą przez Mroczną Puszczę;
* Mroczną Puszczę - gdzie, jak się okazało, była kryjówka Saurona (przyjaciele go nie spotkali) i gdzie Bilbo bohatersko walczył z olbrzymimi pająkami;
* pałac leśnych elfów, czyli ogromna grota o kilka mil od skraju Mrocznej Puszczy - gdzie krasnoludy zostały uwięzione;
* przez Wodną Bramę - przez którą w beczkach krasnoludy i Bilbo przepłynęli w stronę Miasta na Jeziorze;
* przez Miasto na Jeziorze - gdzie Thorin przedstawił się jako Król spod Góry.

2.Bibl,czarodziej imieniem Gandalf,trzynastu krasnoludów: Dwalin, Balin, Kili, Fili, Dori, Nori, Ori, Oin, Gloin, Bifur, Bofur, Bombur oraz Thorin (“Dębowa Tarcza”),
smok Smaug,trzech trolli,Gandalf,Elrond,Gollum ,Beorn,gobliny,wargi,leśne elfy,Bard,Dain .

3.Stale zaznacza swoją obecność, nawiązuje kontakt ze słuchaczem. „W tej historii opowiemy o Bagginsie ...”
„Teraz już wiecie ...”
„Jak już mówiłem ...”
„Kiedy duzi niemądrzy ludzie, jak ty i ja ...”.
Narracja żywa i barwna, wiele
w niej opisów postaci i tła zdarzeń.


Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
17 4 17
2009-12-29T11:27:11+01:00
1). Cywilizowane krainy, zimne góry, podziemia, czarna rzeka, dom Berona, Mroczna Puszcza, pałac, miasto nad jeziorem, Samotna góra,
2). Krasnoludy, czarodziej Gandalf i Beron, trolle, gobliny, gollum Hobbit, olbrzymie pająki, leśne Elfy, smok,


Mam nadzieje że pomogłam . Pozdrawiam ;]