Odpowiedzi

2009-09-15T20:35:36+02:00
Sądzę, że chodzi tu o przesiedlenia w czasie okupacji Polski. Polacy przesiedlali się tam (samodzielnie lub pod przymusem) dla lepszego życia. Gdy Polska znów stała się wolnym krajem, po prostu już nie wracali. Założyli rodziny, pobudowali domy, tam maja dorobek życia i tam wciąż mieszkają. Lub po prostu wyjechali za poszukiwaniem lepszej pracy, lepszych warunków do życia i funkcjonowania.
76 2 76
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T23:01:42+02:00
Na Litwie, Białorusi i Ukrainie wystepuja duze skupiska polakow poniewaz jak wiadomo czesc tych krajow przed wojna nalezala do polski. Polac mieszkali na tych ziemiach a po wojnie ciezko bylo rozstac sie im z dorobkiem calego zycia. wiekszosc tych ludzi ma tam rodziny, przyjaciól , prace(moze nie najlepsza ale ma) Dlatego tam mieszkaja i dla tego jes ich tam liczna ilosc.

Pozdarwiam:*
79 3 79