Odpowiedzi

2009-12-29T11:27:41+01:00
Skoro są symetryczne względem osi y pierwsze współrzędne mają znaki przeciwne a drugie współrzędne mają te same znaki

A(4,3)
B(-4,3)

a=4
b=3

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:29:43+01:00
Jeśli punkty są symetryczne względem osi y, to pierwsze współrzędne ą liczbami przeciwnymi, a drugie są takie same

A = (a, 3) i B = (- 4, b)

czyli:
a = 4
b = 3
więc punkty będą miały współrzędne:
A = (4, 3) i B = (- 4, 3)

Sprawdź zaznaczając w układzie współrzędnych
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T11:31:33+01:00
A=(a,3) i B=(-4,b)
Zrób sobie rysunek układu współrzędnych zaznacz sobie linią prostą pionową -4 ,a poziomą 3 i możesz zauważyć ,że
ten punkt (przecięcia tych prostych) będzie miał
współrzędne ( -4 ,-3)