Czy jest to opis przyrody i dlaczego? Kilka argumentów.

Pan Tadeusz - Księga III

Inne pospólstwo grzybów pogardzone w braku
Dla szkodliwości albo niedobrego smaku,
Lecz nie są bez użytku: one zwierza pasą
I gniazdem są owadów, i gajów okrasą.
Na zielonym obrusie łąk jako szeregi
Naczyń stołowych sterczą: tu z krągłymi brzegi
S u r o j a d k i srebrzyste, żółte i czerwone,
Niby czareczki rożnem winem napełnione;
K o ź l a k, jak przewrocone kubka dno wypukłe,
L e j k i, jako szampańskie kieliszki wysmukłe,
B i e 1 a k i krągłe, białe, szerokie i płaskie,
Jakby mlekiem nalane filiżanki saskie,
I kulista, czarniawym pyłkiem napełniona
P u r c h a w k a, jak pieprzniczka - zaś innych imiona
Znane tylko w zajęczym lub wilczym języku,
Od ludzi nie ochrzczone; a jest ich bez liku.
Ni wilczych, ni zajęczych nikt dotknąć nie raczy,
A kto schyla się ku nim, gdy błąd swój obaczy,
Zagniewany, grzyb złamie albo nogą kopnie;
Tak szpecąc trawę, czyni bardzo nieroztropnie.

2

Odpowiedzi

2009-12-29T11:51:27+01:00
Tak to jest opis przyrodyy .
Dlatego ,ze sa opisane taam grzyby. A grzyby sa naturalne . Jest nawet o kolorach a w opisie przyrodniczym to byc powinno .


Proszęę ; )))

Powodzenia . !
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T11:51:56+01:00
Pytanie jest trochę banalne, ale ok. :)

Jest to opis przyrody,ponieważ w tym tekście występuję takie slowa jak: grzyby,owady,ptaki, wilcze języki, purchawka itd.

Poza tym są liczne epitety i porównania.

Pozdrawiam :)