Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T20:09:51+02:00
Konstsucja jest najważniejszym aktem prawnym w RP. Zgodnie z hierarchią aktów prawnych soi ona najwyżej, a pod nią ratyfikowane umowy międzynarodowe, w tym prawo unijne. Wszystkie akty prawne w Polsce muszą być zgodne z Konstytucją. Aby tak się działo, powołany jest Trybunał Kostytucyjny
2009-09-15T20:09:54+02:00
To zależy z czyjego punktu widzenia;)

Konstytucja jest ustawą zasadniczą i podstawowym źródłem prawa na terenie Polski. Żadna przyjęta ustawa czy prawa unii europejskiej które zaakceptujemy nie mogą być z nią sprzeczne.
Także dla Polaków ważniejsza jest konstytucja rzeczpospolitej.

Dla innych obywateli unii ważniejsze będą prawa unijne bądź ich konstytucje.