Największy znany naukowcom wieloryb miał masę 190t. Największe dinozaury osiągały 2/3 tej masy, a rekordowo wielki słoń był dziesięć razy lżejszy od największych dinozaurów. Oblicz masę największych dinozaurów i słonia rekordzisty.

Bardzo proszę o napisanie jak to liczyliście

2

Odpowiedzi

2009-09-15T20:05:45+02:00
190×⅔=380/3=126⅔t dinozaury
380/3÷10=38/3=12⅔t słonie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T20:13:21+02:00
Dane:
190ton - ciężar wieloryba
2/3*190ton - dinozaury
(2/3*190)/10 - słoń

2/3*190=380/3=127 i 1/3
127i1/3 / 10=38/3= 12 i 1/3 tony
odp. slon wazyl 12 i 1/3 tony