Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T12:26:16+01:00
Do wspólnego mianownika ;D
Czyli NWW ( 3,4,5,6) = 60
1- ( ⅓ +¼+⅕+⅙)= 1- ( 20:60 + 15 : 60 + 12 :60 + 10 :60)
= 1 - 57 :60 =3:60 =1:20
Odp. Piąty pracownik otrzymał 1 :20 wypłaty .

Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
2009-12-29T12:31:56+01:00
Cześć wypłaty, jaką dostali 4 pracownicy:
1/3+1/4+1/5+1/6=20/60+15/60+12/60+10/60 (wspólny mianownik)
=57/60 (po dodanniu)
=19/20 (po skróceniu przez 3)

Jeżeli 4 pracowników dostało 19/20 wypłaty, to piąty dostał:
1-¹⁹/₂₀ = 1/20

Odp: Piąty pracownik dostał 1/20 (jedną dwudziestą) zapłaty