Odpowiedzi

2009-12-29T14:21:26+01:00
Hodowla tkankowa (komórkowa) - hodowla komórek, tkanek i narządów utrzymywanych przy życiu lub rosnących in vitro przez okres dłuższy niż 24 godziny.

Wyróżnia się trzy główne typy hodowli tkankowych:
- hodowla komórkowa - hodowla pojedyńczych komórek in vitro nie wykazujących cech tkanki;
- hodowla tkankowa - utrzymanie lub wzrost tkanki in vitro, która zachowuje swoje funkcje oraz strukturę;
- hodowla narządowa - utrzymywanie lub wzrost zawiązków, całych lub części narządów in vitro z zachowaniem ich funkcji i struktury


zastosowanie :
- przeszczepy skóry (komórek nabłonkowych)
- w chirurgii plastycznej.
- opracowywanie sztucznych tkanek ( skóra, chrząstka, kości, mięśnie, naczynia krwionośne, rogówka,rdzeń kręgowy), narządów i narządów hybrydowych (serce, wątroba, trzustka).
- metoda in vitro.
- wykorzystuje się też w leczeniu pokastracyjnego nietrzymania moczu u psów.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:49:30+01:00
Hodowle komórkowe i tkankowe (ogólnie co to i do czego służą ) i ich praktyczne wykorzystywanie w medycynie (4 ciekawe przykłady jak wykorzystuje się je)

Hodowla tkankowa to inaczej hodowla komórkowa.
A jest to hodowla tkanek, komórek jak i narządów, które są utrzymywane przy życiu, jak i rosnących in vitro przez dłuższy okres niż 24h. Główne typy hodowli tkankowych:
- hodowla tkankowa - utrzymywanie jak i wzrost tkanki in vitro, zachowująca swą strukturę i funkcje;
- hodowla komórkowa - pojedyncze komórki in vitro, nie wykazujące cech tkanki;
- hodowla narządowa - wzrost zawiązków całych (lub części narządów in vitro wraz z zachowaniem struktury jak i funkcji).
Zastosowanie:
- chirurgia plastyczna;
- leczenie po kastracyjne nietrzymania moczu u psów;
- przeszczepy nabłonkowych komórek;
- in vitro.

Pozdrawiam :)
10 3 10