Odpowiedzi

2009-12-29T12:24:36+01:00
O czym mówi encyklika Evangelitum Vitae?

Evangelium Vitae mówi o moralnych zagadnieniach nauczania Kościoła, których tematem jest poszanowanie życia ludzkiego.
Jan Paweł II wystąpił w niej przeciw karze śmierci.

Pozdrawiam.


2009-12-29T12:24:40+01:00
O wartości i nienaruszalności życia ludzkiego
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T12:26:00+01:00
Encyklika papieża Jana Pawła II ogłoszona 25 marca 1995.

Porusza zagadnienie moralnego nauczania Kościoła na temat poszanowania ludzkiego życia. Jan Paweł II wystąpił w niej jednoznacznie przeciw karze śmierci. Potępione zostały aborcja i eutanazja, określone jako okrutne zbrodnie. Jan Paweł II wskazał, że jedynie do Boga może należeć decyzja o momencie śmierci człowieka.