Fabryka produkuje zielone i czerwone szelki.Zielone są o 50% tańsze niż czerwone i stanowią 10% liczby produkowanych szelek.Gdyby fabryka ta produkowała miesięcznie o 100 szelek mniej,ale wszystkie czerwone,to przychód ze sprzedaży nie zmieniłby się.Ile szelek miesięcznie produkuje ta fabryka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T12:36:34+01:00
Z - zielone
c - czerwone
c = z + 1/2 z

10% z + 90% c = 100% c - 100
10% z + 90% ( z+ 1/2 z) = 100% ( z + 1/2 z ) - 100
0.1 z + 0.9 (1.5 z) = 1 (1.5 z) - 100
0.1 z +1.35 z = 1.5 z - 100
1.45 z - 1.5 z = -100
- 0.05 z = -100
z = 2000

Odp. Fabryka produkuje 2000 zielonych szelek i 18000 czerwonych, razem 20 tysięcy szelek.
5 1 5
2009-12-29T12:52:26+01:00
Zielone są o 50% tańsze niż czerwone i stanowią 10% liczby produkowanych szelek.Gdyby fabryka ta produkowała miesięcznie o 100 szelek mniej,ale wszystkie czerwone,to przychód ze sprzedaży nie zmieniłby się.Ile szelek miesięcznie produkuje ta fabryka?

x - miesięczna produkcja szelek zielonych
y - miesięczna produkcja szelek czerwonych
a - cena szelek zielonych (1 sztuka)
b - cena szelek czerwonych (1 sztuka)

9x = y
2a = b
(x + y - 100)b = xa + yb

x = 200
y = 1800

odp. Fabryka produkuje miesięcznie 200 szelek zielonych i 1800 czerwonych.
3 2 3