Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T20:05:54+02:00
Teoria darwina dotyczyła doboru naturalnego. Uważał on, że przetrwają osobniki najlepiej przystosowane do dancyh warunków. Pozostałe wyeliminuje dobór naturalny. Te przystosowane przekażą natomiast swoje korzystne cechy potomstwu.
14 4 14
2009-09-15T22:04:22+02:00
Wraz z nowymi mutacjami wpływa to w sposób ciągły na bieżącą pulę genową populacji a przez to, w każdym momencie kształtuje przeciętny jej fenotyp. Zależnie od siły doboru oraz szybkości wymiany pokoleń, po krótszym lub dłuższym czasie, w stosunku do stanu populacji wyjściowej powstają tak duże różnice, że można mówić o odrębnych gatunkach. Ewolucja wyjaśnia mechanizmy powstawania nowych gatunków i przyczyny różnorodności form biologicznych, a zarazem ich jedność objawiającą się chociażby w powszechności występowania kwasów nukleinowych.

Przebieg i mechanizm procesu ewolucji opisywany jest przez teorię ewolucji, udokumentowaną dowodami wywodzącymi się z paleontologii, biochemii, biologii molekularnej, genetyki, anatomii porównawczej, embriologii i biogeografii.
3 4 3