Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T12:51:06+01:00
78% x 1,5 dm³ = 0,78 x 1,5 dm³ = 1,17 dm³
2009-12-29T12:53:40+01:00
78%=0,78
0,78*1,5=1,17dm³

Odp: Objętość azotu w tej butelce wynosi 1,17dm³
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T12:53:42+01:00
Azotu jest 1.5 dm3, tyle co objętość butelki. Gaz ulega dyfuzji i zajmuje całą dostępną objętość, niezależnie od składu mieszaniny
1,5 dm------------ 100%
x ---------------78%

1,5 x 78%
------------- = 1,17 dm
100%
1 5 1