Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T12:55:48+01:00
-odbywają się co 4 lata
- uczestniczą reprezentanci różnych państw
-Konkurencje pięcioboju
-znicz olimpijski.
Więcej podobieństw nie pamiętam.
3 3 3
2009-12-29T12:59:32+01:00


Miejsce :
W starożytnej Grecji : w Olimpii na Peloponezie
Igrzyska współczesne : odbywają się w różnych państwach - co 4 lata

Dyscypliny sportowe :
W starożytnej Grecji : pięciobój, skok w dal, rzut dyskiem, rzut oszczepem, zapasy, wyścigi rydwanów
Igrzyska współczesne : nawet do 38 dyscyplin, oddzielne rozgrywane przez kobiety i mężczyzn

Uczestnicy :
W starożytnej Grecji : drugiego dnia startowali chłopcy, dorośli od trzeciego dnia
Igrzyska współczesne : w zawodach biorą udział kobiety oraz mężczyźni

Publiczność :
W starożytnej Gracji : tłumy przybyszów z Grecji, kobiety tylko niezamężne miały prawo usiąść na ławach stadionu
Igrzyska współczesne : zarówno kobiety i mężczyźni oraz dzieci

Nagrody :
W starożytnej Grecji :liczyło się pierwsze miejsce - otrzymywali wieńce oliwne ze świętego gaju Zeusa
Igrzyska współczesne : puchaty i medale ( złoty, srebrny, brązowy)
4 3 4