Odpowiedzi

2009-12-29T13:00:42+01:00
Zikkurat był świątynią piramida natomiast grobowcem faraonów , do której nikt nie miał wstępu po jego śmierci, do zikkuratu natomiast przychodzili ludzie, którzy mieli sprawy do bogów i tam oddawali im chołd. ;))
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:00:50+01:00
Piramida egipska
-monumentalny grobowiec władców później osób prywatnych
-ma kształt ostrosłupa albo podobny do niego
-wznoszona z bloków kamiennych
-w starożytnym Egipcie pierwsze
-nie mogli chodzić tam ludzie

Ziggurat=zikkurat starożytna świątynia babilońska w kształcie ściętej piramidy stopniowej, złożona z wielu pięter połączonych zewnętrznymi schodami, z ołtarzem na najwyższym piętrze.W starożytnej Mezopotamii pierwsze.Budowla sakralna.W kształcie kilkukondygnacyjnejzwężającej się ku górze wieży .Budowana z cegły suszonej , okładana cegłą paloną .Mogli tam chodzić ludzie.
1 3 1
2009-12-29T13:05:02+01:00
Zigurat różni sie od piramidy egipskiej m.in tym że :
jest to monumentalna budowla sakralna którą można spotkać w starożytnym Sumerze, Babilonii, Asyrii i Elamie w formie tarasowo uformowanej wieży a piramida to grobowiec osoby prywatnej albo podbudowa dla świątyni w kształcie najczęściej ostrosłup lub forma w ogólnych zarysach do niego zbliżona, którą można spotkaćw Egipcie i prekolumbijskiej Ameryce.
2 3 2