Podróżnicy stwierdzili , że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarczą im na 10 dni. Oblicz, na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o ⅙ . Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2009-12-29T13:06:37+01:00
X- ilosc żywnosci

x------10dni
x-1/6x------y

5/6x*10/x-25/3=8 1/3= 8,(33)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:10:59+01:00
6/6 - 10
5/6 -x

5/6x=10
x=10:5/6
x=10*6/5
x=12

Odp. Wtedy wystarczy im na 12dni.
pozdrawiam:)