Odpowiedzi

2009-12-29T13:02:02+01:00
Obliczmy długosc trasy w centymetrach

19*250 000=4750 000 cm

ponieważ 1 kilometr ma 100 000 cm

wiec dzielimy 4 750 000 przez 100 000 =47,5 km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:03:24+01:00
1:250 000
zamieniamy skalę liczbową na mianowaną

1cm-2,5 km
19cm-x km
z proporcji:

x=(19cm*2,5 km):1 cm <cm się skrócą>
x=47,5 km

odp: w rzeczywistości trasa ma długość 47,5 km
1 5 1
2009-12-29T13:04:18+01:00
1-250000
19-x

x=250000*19/1=4750000 [i to jest w cm]

4750000*1/100m=47500*1/1000km=47,5km

Odp: W rzeczywistości ta odległość liczy 47,5 km.

pozdrawiam:)