Odpowiedzi

2009-12-29T13:31:57+01:00
A) {2x-½y=3
{y-4x=-6

{2x-½y=3 /*2
{4x+y=-6

{-4x-y=6
{4x+y=-6

4x=-6 / :4
x =-1½

y-4x=-6
y-4*1½=-6
y-6=-6 /+6
y = 0

b) {x-y=3 /*10
{-5x+10y= -10

{10x-10y=30
{-5x+10y= -10

10x=30 / :10
x=3
x-y=3
3-y=3 /-3
-y=0 / :-1
y=0

c) {6x+y=3 /*-½
{3x+½y=5

{-3x+-½y=-1½
{3x+½y=5
3x=5 /:3
x=1⅔
3x+½y=5
3*1⅔ + ½y=5
5 + ½y=5 /-5
½y=0 /:½
y=0


d){x-2y=-4 / * -0,5
{0,5x+y=2
{-0,5x + y=2
{0,5x+y=2
y=2
x-2y=-4
x-2*2=-4
x-4=-4 /+ 4
x=0




Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T19:18:49+01:00
A) {2x-½y=3 |*2
{y-4x=-6

{-4x-y=6
{4x+y=-6

4x=-6 / :4
x =-1½

x =-1½
y-4x=-6

x =-1½
y-4*1½=-6

x =-1½
y-6=-6 /+6

x =-1½
y = 0

b) {x-y=3 /*10
{-5x+10y= -10

{10x-10y=30
{-5x+10y= -10
+___________
5x=20| :5
x=4

x-y=3
4-3=y

x=4
y=1

c) {6x+y=3 /*-½
{3x+½y=5

{-3x+-½y=-1½
{3x+½y=5
3x=5 /:3
x=1⅔
3x+½y=5
3*1⅔ + ½y=5
5 + ½y=5 /-5
½y=0 /:½
y=0


d){x-2y=-4 / * -0,5
{0,5x+y=2
{-0,5x + y=2
{0,5x+y=2
y=2
x-2y=-4
x-2*2=-4
x-4=-4 /+ 4
x=0

^^