Odpowiedzi

2009-12-29T13:38:49+01:00
Tlenek żelaza(III) + tlenek węgla(II) ---> tlenek żelaza(II) + tlenek węgla(IV)

Utleniaczem jest tlenek żelaza(III)
Reduktorem jest tlenek węgla(II)

Reakcja utleniania to: tlenek węgla(II) do tlenku węgla(IV)
Reakcja redukcji to: tlenek żelaza(III) do tlenku żelaza(II)
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:44:32+01:00
Uzupełnij słowny zapis przebiegu reakcji chemicznej oraz zaznacz: utleniacz, reduktor, utlenianie i redukcję:
tlenek żelaza(III) + tlenek węgla(II) → ......... + tlenek węgla(IV)

tlenek żelaza ( III ) + tlenek węgla ( II ) → TLENEK ŻELAZA ( II ) + tlenek węgla ( IV ).

Reduktorem jest tutaj : tlenek węgla ( II ) ;
Utleniaczem natomiast : tlenek żelaza ( III).
Reakcja redukcji to : tlenek żelaza ( III ) do tlenku żelaza ( II);
Reakcja utleniania to : tlenek węgla ( II ) do tlenku węgla ( IV ).

Pozdrawiam.

22 4 22