Pani Ewa kupiła sobie bluzkę , sukienkę i żakiet. Razem zaplaciła 532 zł. Sukienka kosztowała 67 zł więcej niż bluzka , a żakiet 3 raz więcej niż bluzka , ile kosztowała bluzka, Ile sukienka a ile żakiet ???????????
\wszystkie obliczenia a jak nie to spam !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T13:40:18+01:00
X-cena bluzki
x+67-cena sukeinki
3x-cena żakietu

x+3x+(x+67)=532
x+3x+x+67=532
5x+67=532 /-67
5x=465 /:5
x=93[zl]-cena bluzki

x+67=93+67=160[zl]-cena sukienki
3x=3*93=279[zl]-cena żakietu

Spr.93+3*93+(93+67)=93+279+160=532

Odp. Bluzka kosztowala 93zl, sukienka 160zl, a żakiet 279zl. ;)))
2009-12-29T14:03:07+01:00
A-cena bluzki
3a-cena żakietu
a+67-cena sukienki
a+a+67+3a=532
5a+67=532
5a=465 /:5
a=93
3*93=279
93+67=160
93+279+160=532
bluzka kosztuje 93 zł żakiet 279 zł sukienka 160 zł