Odpowiedzi

2009-12-29T13:59:50+01:00
313 Europa

* luty - edykt tolerancyjny Konstantyna (tzw. mediolański) proklamujący powszechną wolność religijną

381 Europa

* Chrześcijaństwo zostało uznane za religię panującą; religie pogańskie prześladowane.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:02:29+01:00
313 - ogłoszenie wolności wyznawania religii chrześcijańskiej w państwie rzymskim.
381 - Obrady drugiego soboru powszechnego (katolickiego) znanego jako Sobór Konstantynopolitański I. Wówczas to biskupi z różnych miast imperium oficjalnie uznali przewodnią pozycję i rolę biskupa Rzymu, Damazego I, czyniąc go tym samym pierwszym rzymskokatolickim papieżem oraz dając początek nowemu systemowi religijnemu w dziejach historii - Kościołowi Rzymskokatolickiemu.

Mam nadzieje że pomogłam liczę na naj ; **. Pozdrawiam ;]
11 4 11