Odpowiedzi

2009-12-29T14:16:53+01:00
GLONY:
Odgrywają rolę w zasiedlaniu środowisk nieopanowanych jeszcze przez organizmy żywe oraz są pokarmem dla wielu zwierząt wodnych.

GRZYBY:
Odgrywają ważną rolę rozkładając szczątki organiczne, przetwarzając związki złożone na proste substancje nieorganiczne, użyźniając glebę, są również pożywieniem zwierząt i ludzi oraz są z nich wytwarzane antybiotyki.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:19:02+01:00
ZNACZENIE GRZYBÓW:
Pozytywne:
-rozkładają martwą materię organiczną,zapobiegają jej nagromadzeniu
-użyźniają glebę
-są pokarmem zwierząt i ludzi
-są wykorzystywane w przemyśle spożywczym:
*w piekarnictwie(drożdże piekarnicze)
*do produkcji alkoholu(drożdże piwne,winne)
*do produkcji serów pleśniowych
-są wykorzystywane w medycynie do produkcji antybiotyków(penicylina z pędzlaka)
Negatywne:
-pasożyty wywołują choroby:
*grzybicę skóry
*grzybicę narządów wewnętrznych
-psują produkty spożywcze-pleśnie
-niszczą mury
ZNACZENIE GLONÓW:
Pozytywne:
-produkują martwą materię organiczną w procesie fotosyntezy
-wzbogacają wodę w tlen
-jako plankton stanowią pokarm dla roślinożerców
-są organizmami pionierskimi
-są wykorzystywane do celów kulinarnych(np.:listownica)
-są wykorzystywane w gastronomii jako składnik sałatek(np.:sałata morska)
-są wykorzystywane w kosmetologii(krasnorosty)
Negatywne:
-zakwity sinic wydzielając toksyny porażają układ nerwowy i mięśnie
-zakwity glonów planktonowych są przyczyną śmiertelnych zatruć ludzi i ryb
:D
1 5 1