Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:24:32+01:00
G= GM/R2

G – stała grawitacji,
M – masa ziemi
R – promień ziemi
1 5 1
2009-12-29T15:02:44+01:00
G = G*M / R kwadrat

G – stała grawitacji,
M – masa ciała niebieskiego,
R – promień planety.
2009-12-29T18:17:16+01:00
Siła ciężkości:
F = m×g

F=G×m ×M / R²

gdzie:
G - stała grawitacji
m - masa ciała znajdującego się na Ziemi
M - masa Ziemi
R - promień Ziemi

Po podstawieniu
G×m ×M / R²= m×g
dzielimy obustronnie przez m
G×M / R²= g
g=G×M / R²

2 5 2