Ułóż chronologicznie wydarzenia. Wyjaśnij związek przyczynowo-skutkowy zachodzący pomiędzy nimi.

a)Uchwalenie pierwszej w świecie konstytucji.
b)Ustawy brytyjskie skierowane przeciwko koloniom.
c)Uznanie niepodległości Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanię.
d)Wojna o niepodległośc Stanów Zjednoczonych.
e)Poparcie udzielone Amerykanom przez ochotników i państwa europejskie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:34:13+01:00
Chronologia:
Ustawy brytyjskie skierowane przeciwko koloniom (1764- początki zmian w polityce kolonialnej)
Wojna o niepodległosć Stanów Zjednoczonych (1775-1783)
Uznanie niepodległości Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanie (9kwiecień 1784-TRAKTAT PARYSKI)
Uchwalenie pierwszej w świecie konstytucji (17 wrzesień 1787)
Poparcie udzielone Amerykanom przez ochotników i państwa europejskie
(6 luty 1778 Francja, 1779 Hiszpania, 1780 Holandia)

Związek przyczynowo-skutkowy:
13 Stanów Zjednoczonych Ameryki było ówczesną kolonią Wielkiej Brytanii. Królestwo (Wielkiej Brytanii) widząc zapędy niepodległościowe Amerykanów postanowiło ograniczyć ich swobody i zaostrzyć politykę kolonialną. Skutkiem tego było ograniczanie ich samorządu, hamowanie rozwoju, zwiększanie podatków etc. Doszło do działań wojennych w wyniku których młode państwo otrzymało legitymację od państw Europy Zachodniej, a z czasem także Królestwa.
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T14:37:07+01:00
A)Uchwalenie pierwszej w świecie konstytucji.
Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki 17 września 1787

b)Ustawy brytyjskie skierowane przeciwko koloniom.
1764

c)Uznanie niepodległości Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanię.
9kwiecień 1784

d)Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
1775-1783

e)Poparcie udzielone Amerykanom przez ochotników i państwa europejskie.
6 luty 1778 Francja, 1779 Hiszpania, 1780 Holandia

bdcae

Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
4 4 4
2009-12-29T15:19:31+01:00
4-a)1787

1-b)1764

3-c)1784

2-d)1775-1783

5-e)1778-1780

pozdrawiam;)
2 5 2