Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:40:26+01:00
1/3+1/4+1/6+1/5+x=1
Najmniejsza wspólna wielokrotność to 60 i taki będzie mianownik :)
20/60+15/60+10/60+12/60+x=1
57/60+x=1
x=3/60
x=1/20
Odp. Piąty pracownik dostał 1/20 zapłaty.
1 4 1
2009-12-29T14:42:44+01:00
1/3=20/60
1/4=15/60
1/5=12/60
1/6=10/60

20/60+15/60+12/60+10/60=57/60
60/60-57/60=3/60=1/20

Piaty pracownik dostal 1/20 zaplaty.;)))
1 5 1
2009-12-29T14:49:00+01:00
1 - cała wypłata

⅓ +¼ + ⅕ + ⅙ + x = 1

x = 1- 0,95
x = 0,05

Odp. Piąty pracownik dostanie 1/20 całej zapłaty.