Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:51:03+01:00
1⅘-4½+4+3/10 Zamieniamy na ułamki niewłaściwe, a następnie sprowadzamy do wspolnego mianownika, którym jest 10 :)
9/5-9/2+4+3/10=18/10-45/10+4+3/10=4-24/10=4-2,4=1,6 :) Jak czegoś nie rozumiesz to pisz na priv ;)
2009-12-29T14:51:46+01:00
1⅘ ₋ 4½ ₊ 4 i 3/10
zamieniamy na ulamki dziesietne,tzn takie z przecinkami
1,8-4,5+4,3=6,1-4,5=1,6
2009-12-29T15:14:03+01:00
1⅘ ₋ 4½ ₊ 4 i 3/10 = 9/5-9/2+43/10 = 18/10-45/10+43/10 = 16/10 = 1 i 6/10 = 1,6

Najpierw zamieniłam na ułamki niewłaściwe, potem sprowadziłam wszystkie do wspólnego mianownik czyli na dole jest 10, następnie działanie na samych licznikach, mianownik przepisany i na końcu wyłączenie całości i zamiana na ułamek dziesiętny.

Można tez od razu wykonać całość na ułamkach dziesiętnych:
1,8-4,5+4,3 = 1,6