Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:50:26+01:00
Tajga jest to obszar porośnięty lasami iglastymi rozciągający sie przez północne obszary Europy, Azji i Ameryki Północnej. Położona jest ona na wiecznej zmarźlinie, która lataem rozmarza na głębokość około 1 metra. W lecie trwającym jedynie 3 miesiące temperatura powietrza wacha sie od około
10 do 20 stopni Celcjusza, natomiast zimą, która trwa aż 9 miesięcy cyrkulacje lodowatego powietrza znad biegunów wychładzają powietrze nawet do -50 stopni Celcjusza.
20 4 20
2009-12-29T14:50:29+01:00
Tajga– lasy iglaste występujące w północnej części Ameryki Północnej (Alaska i Kanada), Europy (Półwysep Skandynawski, Karelia, północno-wschodnia część Niziny Wschodnioeuropejskiej) oraz Azji (Syberia, Sachalin, Kamczatka, Hokkaido) w obrębie klimatu umiarkowanego chłodnego na półkuli północnej. Mogą rosnąć aż do tych obszarów, na których zaledwie przez 30 dni w roku średnia temperatura przekracza 10 °C.
7 4 7
2009-12-29T15:10:26+01:00
Tajga jest to las iglasty,występujące w północnej części Ameryki Północnej (Alaska i Kanada), Europy (Półwysep Skandynawski, Karelia, północno-wschodnia część Niziny Wschodnioeuropejskiej) oraz Azji (Syberia, Sachalin, Kamczatka, Hokkaido) w obrębie klimatu umiarkowanego chłodnego na półkuli północnej. Temperatury sa bardzo niskie
15 3 15