Drogą biegnącą równolegle do toru kolejowego jedzie motocyklista z szybkością v1=54km/h. Motocyklistę dogania pociąg mający długość 100m i wymija go w czasie t=10s. Oblicz szybkość pociągu. Jakie odcinki drogi pokonały pojazdy podczas tego wymijania?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:53:09+01:00
V1=54km/h=15m/s
l=100m
t=10s

s1=V1*t
s1=150m

s2=s1+l
s2=250m

V2=s2/t
V2=25m/s
4 4 4
2009-12-29T16:08:24+01:00
Dane:
v1=54km/h = 54000m/3600s = 15m/s
lp = s = 100m
t = 10s
Szukane:
v2 = ?
s1 (droga, jaką pokonał motocyklista) = ?
s2 (droga, jaką pokonał pociąg) = ?

v=s/t
v = v2-v1
v2-v1=s/t
v2=s/t + v1
v2 = 100m/10s + 15m/s = 10m/s+15m/s = 25m/s = 90km/h

s = v*t
s1 = v1*t
s1= 15m/s * 10s = 150m

s2=v2*t
s2=25m/s * 10s = 250m
6 4 6