Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T14:55:10+01:00
V=72km/h zamieniamy to na m/s i to jest 20m/s :)
v/a=t => 20m/s:2,5m/s²=8s - tyle czasu hamowało ciało
s=at²/2
s=2,5m/s*8²/2=2,5*64/2=80m :) - tyle wynosiła droga hamowania
2009-12-29T17:05:13+01:00
V = 72km/h = 20m/s
a = 2,5m/s2
t = ?

t=V/a
t=20m/s / 2,5/s2
t=8s

s=1/2V×t
s=1/2×20m/s×8s
s=80m
2009-12-29T19:08:12+01:00
Samochód poruszający się z prędkością 72km/h podczas hamowania miał opóźnienie 2,5 m/s2. Ile wynosił czas hamowania? Ile wynosiła droga hamowania?

v = 72km/h
musimy zamienić na m/s, ponieważ w takich jednostkach wyrażamy prędkość, by obliczyć zadania.
72km/h = 20m/s
t= v/a
20m/s : 2,5 m/s² = 8s - czas hamowania ciała
s = a * t² / 2
s= 2,5m/s * 8 ² / 2,5 * 64 / 2 = 80m - droga hamowania ciała

Odp. : Czas hamowania wynosił 8s, natomiast droga 80m.

Pozdrawiam :)