Zadanie z matmy za 17 pkt
Normalne i ulgowe bilety do cyrku kosztowały 640 zł.
Oblicz ile zapłacono za bilety każdego rodzaju, jeżeli stosunek biletów normalnych do ulgowych jest równy 2:1, a cena biletu ulgowego stanowi 66 i 2/3% ceny biletu normALNEGO.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:09:11+01:00
66⅔%=²⁰⁰/₃%=⅔
x- cena biletu normalnego
⅔x=cena ulgowego
x+⅔x=640
⁵/₃x=640
x=640×⅗
x=384zł= cena biletu normalnego
⅔x=⅔×384=256zł= cena biletu ulgowego
pozdrawiam
2009-12-29T15:11:07+01:00
Razem 640
x zapłacono za normalne
66 i 2/3 % x zapłacono za ulgowe

x + 66 i 2/3%x = 640
x = 384

normalne 384
ulgowe 66 i 2/3 normalnych, czyli 256