Odpowiedzi

2009-12-29T15:37:38+01:00
P=ρ×g×h

ty jak widzę w treści zadania gęstość oznaczasz literą d więc wzór przyjmie postać
p=d×g×h

h=p/d×g= 10000 [Pa]/1000[ kg/m³]×10[m/s²]=1m

jednostka:
(N/m²)/(kg/m³)×(m/s²)=[(kg×m/s²)/m²)]/(kg/m³)×(m/s²)=m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T17:03:18+01:00
DANE
p = 10000 Pa.
ρ= 1000 kg/m3
g=10m/s²


p=hρg →h=p/(ρg)
h=10000/(10*1000)m=1m

ODP.
Wys. slupa wody wynosi 1m

Pozdrawiam ;)