Odpowiedzi

2009-12-29T15:18:22+01:00
Wykorzystamy wzór na siłę grawitacji i przekształcimy go w ten sposób, aby można było wyznaczyć masę Ziemi.

F=mg

z drugiej zasady Newtona

mg=GmM/R^2

skracamy masy

g=GM/R^2

wyliczamy M

M=gR^2/G

po podstawieniu i wyliczeniu wychodzi M=5,7*10^24kg
1 5 1
2009-12-29T15:22:16+01:00
G=GM/R²

GM=gR²

M=gR²/G

M=10 [m/s²]×6370000[m]/6,67 * 10⁻¹¹ [Nm²/kg²]≈ 6 ×10²⁴kg

jednostka:

(m×m²)/(kg×m×m²/s²)/kg²=(m³/s²)/(m³/s²×kg)=(m³/s²)×(s²kg/m³)=kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T20:26:18+01:00
F=mg
mg=GmM:R*2 |:m
g=GM:R*2
M=gR*2:G
R=6370 km
g=9,81 m/s²
G=6,67 * 10⁻¹¹ m³/kgs²
M=5,7*10^24kg