Twój pokój ma oświetlić żyrandol z czterema żarówkami o mocy 100 W każda. Czy bezpiecznik 6 A zabezpieczający obwód instalacji oświetleniowej zasilanej napięciem 230 V na to pozwoli ? Zapisz obliczenia.
proszę o rozwiązanie i z góry dziękuje :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:21:22+01:00
Moc P=U*I=230*6=1380W

4*100W=400W

1380W>400W

1380W-400W=980W

Pozostanie jeszcze 980W "wolnych"
2009-12-29T17:59:18+01:00
Moc zainstalowana
P=4*100W=400W
P=U*I
I=P/U=400W/230V=1,7A
płynący prąd nie przekracza prądu bezpiecznika