Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:19:12+01:00
Zębate zakończenie muru obronnego;))
8 4 8
2009-12-29T15:22:34+01:00
Blanki-(krenelaż)-element architektoniczny,zwieńczenie murów obronnych i baszt tzw. zębami, pomiędzy którymi jest wolna przestrzeń,miało to ułatwiać obronę w czasie oblężenia-w prześwitach pomiędzy zębami byli rozlokowani łucznicy.Wykorzystywane w budownictwie obronnym, głównie w średniowieczu, bądź w stylach nawiązujących do średniowiecza jako element dekoracyjny
6 3 6
2009-12-29T15:23:01+01:00
Blanki-zwieńcza on mury obronne w zamkach czy murach. Są to te ząbki na gorze między którymi chowali sie łucznicy. Pomagało im to w obronie iataku.
7 3 7