Korzystając z różnych żródeł informacji, scharakteryzuj choroby wywoływane przez pasożytnicze nicienie i płaxińce, uzupełniając tabelke

NAZWA CHOROBY:glistnica,, owsica,, tasiemczyca
OBJAWY CHOROBY:
LECZENIE:
(tam jak jest napisane np glistnica to pod spodem trzeba napisać jakie ma sie objawy i tam pod tym to jeszcze jak sie leczy)
to jetsŚWIAT BIOLOGI dla kl.Igm (nowa podstawa programowa str 81 zad.7ćwiczenie)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:42:25+01:00
Nazwa choroby :
glistnica
Objawy choroby:
* osłabienie
* zawroty głowy
* kaszel
* obrzęki na twarzy
* nadmierna pobudliwość
* reakcje alergiczne
* niedrożnością jelit w przypadku masowej infestacji.
Leczenie :
Lekiem z wyboru w glistnicy jest albendazol albo mebendazol. Przy masowej infestacji skuteczny jest cytrynian piperazyny.

Nazwa choroby :
owsica
Objawy choroby:
* świąd odbytu
* utrata łaknienia,
* nerwowość
* niepokój i podniecenie (objawiające się zgrzytaniem zębów)
* czasem niedokrwistość
* na skórze około odbytniczej i krocza można zaobserwować twory barwy szarobiałe
Leczenie :
Leczenie stosuje się w postaciach objawowych infestacji i polega na podaniu jednorazowej dawki mebendazolu (200 mg p.o.), albendazolu (200 mg p.o.) lub pyrantelu (10 mg/ kg masy ciała p.o.). Kurację pyrantelem powtarza się za 2 tygodnie, albendazolem i mebendazolem za miesiąc.

Nazwa choroby :
tasiemczyca
Objawy choroby:
* osłabienie,
* chudnięcie,
* nudności,
* wymioty,
* bóle brzucha,
* biegunka,
* zaparcia
Leczenie :
kutecznymi lekami przeciwrobaczymi niszczącymi tasiemce są np. albendazol. Albendazol jest wskazany w leczeniu bąblowicy, wągrzycy układu nerwowego (oraz większości inwazji nicieni jelitowych). Nie wolno go jednak podawać kobietom ciężarnym!).

140 4 140
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T18:31:15+01:00
1.glistnica
leczenie domowe
pic przygotowana wode, przestrzeganie zasad higieny osobistej oraz zdrowotna, myc rece przed kazdym posilkiem, myc owoce i warzywa
objawy:
powoduja reakcje alergiczna, zapalenie pluc i oskrzeli, nudnosci, wymioty, bole brzucha, oslabienia itp.

2. owsica
leczenie
dawki podawane przez lekarza to mebendazol i pirantel, po zakonczeniu leczenia nalezy wykonac badania kontrolne
objawy
swedzenie w okolicach odbytu, podniecenie, bezsennosc, brak apetytu, bule brzucha

3. tasiemczyca
leczenie
albendazol jest to lek
objawy
tego nie wiem
47 2 47