Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T15:29:40+01:00
1.Chlorek potasu występuje w przyrodzie w postaci minerału sylwinu, a także (w formie soli podwójnej) w karnalicie i kainicie. Sylwin, kainit i karnalit należą do najważniejszych nawozów potasowych.
2.Sam chlorek potasu jest używany jako lek w niedoborze jonów potasu.
3.Jest też stosowany jako składnik mieszaniny soli do posypywania dróg w zimie.
4.Wraz z tiopentalem i lekiem zwiotczającym mięśnie jest wykorzystywany do wykonywania wyroków śmierci przez zastrzyk trucizny.
____________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:31:18+01:00
Znajduje zastosowanie w:
• nawozie mineralnym
• lecznictwie
• spektroskopii (monokryształy)

7 3 7
2009-12-29T15:35:28+01:00
Nieorganiczny związek chemiczny z grupy tlenków.
Zastosowanie:
- stosowany jako środek suszący i bielący
- wykorzystywany w litografii w procesie grawerowania
- do pochłaniania dwutlenku węgla i pary wodnej z powietrza
- stosowany do otrzymywania innych związków potasu, głównie soli

Tak to zapisywaliśmy w zeszycie. xDD
Mam nadzieje, że pomoże. ;]
napewno nie z grupy tlenków, bo gdzie w kcl masz tlen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!