Do każdego z pieciu stwierdzeń przyporządkuj właściwe wyjaśnienie:
a) Im dalej od równika, tym niższa jest średnia roczna temperatura powietrza ponieważ...
b)Średnie roczne temperatury powietrza w szerokościach międzyzwrotnikowych przekraczają 20 stopni Celcjusza, poniewaz...
c)Nad morzem roczne amplitudy temperatury powietrza sa zazwyczaj mniejsze niż nad lądem, ponieważ
d) Na obszarach pustynnych w strefie zwrotnikowej występują najwyższe dobowe amplitudy temperatury powietrza, ponieważ...
e)Ciepłe prądy morskie wpływają na wzrost temperatury powietrza w zimie, ponieważ...

1)wystepuje duża wysokośc górowania Słońca nad horyzontem w ciagu roku
2)zmniejsza się wysokośc górowania Słońca nad horyzontem w ciagu roku i mnienia sie długośc dnia
3)przy bezchmurnym niebie jest bardzo duzy dopływ energii słonecznej w ciagu dnia oraz silne wypromieniowanie ciepła Ziemi w nocy
4)masy powietrza ogrzewają się od ciepłych mas wody przyniesionych przez prąd morski
5)ląd latem ogrzewa sie do wysokich temperatur szybciej niz woda,ale również szybko traci ciepło i zimą jest znacznie chłodniejszy niż woda, która traci ciepło powoli

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:30:00+01:00
2009-12-29T16:33:32+01:00