Odpowiedzi

2009-12-29T15:50:05+01:00
Suma dwóch liczb wysnosi 65, a jedna jest o 13 mniejsza od drugiej.Jakie to liczby? Rozwiąż to zadanie za pomoca równania.

x-I liczba
x+13 - II liczba

x+x+13=65
2x=52
x=26

26+13=39

Są to liczby 26 i 39.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:50:54+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba
65-suma liczb

y=x-13

x+(x-13)=65
x+x-13=65
2x=78/:2
x=39

y=65-x
y=65-39
y=26

spr.y=x-13
26=39-13
26=26
L=P

odp:szukane liczby to 26 i 39
pozdrawiam ;P

2009-12-29T15:51:37+01:00